کشف بیش از سه‌هزار قرص و داروی ممنوعه از یک عطاری در بولوار توس مشهد + فیلم بازی جرئت‌و‌حقیقت از دندان‌ساز یک زورگیر حرفه‌ای ساخت دستگیری جمشید ژاپنی، سرکرده باند لاشخورها بریدن گلوی زن در حمام خانه‌اش و فاش شدن رابطه پنهانی آتش‌سوزی انبار مواد غذایی در خیابان مصلی مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) قتل درپی درگیری خانوادگی مقابل دادسرا موادفروش حرفه‌ای در پوشش مسافربر به دام پلیس افتاد (۲ مرداد ۱۴۰۳) جنایت‌های تکان دهنده مرد قصاب در مشهد خودکشی پس از شلیک خونین به همسر در خیابان‌ حریق منزل مسکونی در بلوار توس مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا همه زندانیان می‌توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند؟ منع بیماران مبتلا به سرطان از سفر زیارتی اربعین تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود
سرخط خبرها

هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!

  • کد خبر: ۳۰۴۶۸
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
هشدار جدی آسیب‌شناس درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات: بچه‌ها را قربانی نکنید!
رییس هیئت مدیره سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور درباره استفاده از کودکان برای تبلیغات تلویزیونی و فضای اینستاگرامی هشدار داد.
سعیده ساجدی‌نیا - دکتر غلامعلی افروز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، در آسیب‌شناسی استفاده از کودکان در تبلیغات کاالا‌ها و خوراکی‌ها، گفت: سال‌ها پیش مقاله‌ای با عنوان «بچه‌های پفک‌فروش» نوشتم و نسبت به بکارگیری بچه‌های زیبا برای تبلیغات واکنش نشان دادم و تأکید کردم این برچسب‌ها در فضای اجتماعی بر روی این کودکان نهادینه می‌شود. برای نمونه به بچه‌ای که در تبلیغات چیپس و پفک حضور یافته بود، تا مدت‌ها می‌گفتند «حامد پفکی!» یا «رامین آدامسی!»

کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت
استاد ممتاز دانشگاه تهران با بیان اینکه «این کودکان با انگیزه‌های اقتصادی و تجاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند»، اظهار کرد: از نظر روانشناختی، کودکی که با برچسب بزرگ شود، شخصیت سالمی نخواهد داشت و این مشکلات تا بزرگسالی گریبان بچه‌های تبلیغاتی و خانواده‌هایشان را خواهد گرفت.

استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی آنها ضربه می‌زند
افروز با مقایسه کودکانی که در تبلیغات تجاری بکارگیری می‌شوند و بازیگر سریال قصه‌های مجید، افزود: آقای مهدی باقربیگی که در سریالی ایفای نقش کرد که پشت همه قصه‌هایش یک حکمت مهمی بود و حالا در بزرگسالی هم به همه آن گذشته افتخار می‌کند؛ بنابراین بار دیگر تأکید می‌کنم که استفاده از کودکان در تبلیغات به خصیصه‌های شخصیتی کودکان ضربه می‌زند و خانواده این بچه‌ها بدانند که هر چقدر هم بابت حضور فرزندانشان دریافتی داشته باشند، چند برابر آن را در آینده از دست خواهند داد، زیرا در این چالش، سلامت روانی، باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی کودکانشان را قربانی منافع مالی خود می‌کنند.

این بچه‌ها نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند
رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت هشدار داد: مطالعات علمی در این باره نشان می‌دهد که یکی دیگر از آسیب‌های مهم پیش‌روی کودکان تبلیغاتی این است که آن‌ها در آینده نمی‌توانند همسر و پدر و مادر خوبی باشند و به یک زندگی به ظاهر هنری مبتلا می‌شوند و پیامد‌های ناخوشایند برای همیشه گریبانگیرشان هست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->